خرید از سراسر دنیا


» بهترین بازیگران تاریخ سینما (1) : تام هنکس

بهترین بازیگران تاریخ سینما  (1) : تام هنکس

بهترین بازیگران تاریخ سینما (1) : تام هنکس

تام" هنکس در نهم جولای 1956 در کنکورد کالیفرنیا به دنیا آمد.وی از شناخته شده ترین و برجسته ترین بازیگران سینماست.حضور وی در نقشهای متعدد و ایفای موفق آنها هنر بازیگری وی را آشکار می سازد. وی تاکنون دو بار برندهٔ اسکار بازیگر نقش اول مرد شده است. یکبار برای فیلم فارست گامپ در سال1994 و یکبار هم برای فیلم فیلادلفیا در سال 1993. تام هنکس و اسپنسر تریسی تنها بازیگرانی اند که ۲ دورهٔ پیاپی، جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برده اند.

تام هنکس یکی از پولسازترین بازیگران هالیوود به‌حساب می آید.در سال 1977 بود که بازیگری را در جشنواره گریت لیکز شکسپیر شروع کرد و بعدها به نیویورک سیتی نقل مکان کرد.وی در سیتکام تلویزیونی «دوستان صمیمی» بازی کرد، ولی با بازی در نقش ران هاوارد در فیلم «اسپلش» به شهرت رسید.در سال 1977، هنکس استخدام شد تا در برنامه تابستانی جشنواره گریت لیکز شکسپیر در لیکوود اوهایو حضور داشته باشد.

وی جایزه بهترین بازیگر مرد محفل منتقدین کلیولند را برای بازی در «دو نجیب زاده ورونایی» در سال 1978 کسب کرد. در سال 1980 کالج را رها کرد و پس از سومین فصل جشنواره گریت لیکز به نیویورک سیتی نقل مکان کرد. پس از چندین بار تست بازیگری، نقش کوچکی در فیلم « می داند که تنها هستی» محصول سال 1980 به دست آورد. همان سال یک استعدادیاب از شبکه ای بی سی او را کشف کرد و برای سیتکام تلویزیونی «دوستان صمیمی» او را استخدام کرد.تام هنکس در فیلم های دیگری مثل «جشن مجردی» (1984)، «مردی با یک کفش قرمز» (1985)، «داوطلبان» (1985)، «گودال پول» (1986) و «درگ‌نت» (1987) بودند، بازی کرد و توانست نظرها رو به سوی خود جلب کند.

در سال 1988، بالاخره هنکس در فیلم «بزرگ» ساخته پنی مارشال نقش پسر 13 ساله ای که یک شبه در بدن مرد 35 ساله ای قرار می گیرد را بازی کرد. بازی او باعث شد که برای اولین نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

در سال 1993 تام در دو فیلم موفق بازی کرد: «بی خواب در سیاتل» و فیلم «فیلادلفیا» که در آن بازی دنزل واشینگتن همبازی شد. بازی اش آنقدر در فیلم فیلادلفیا عالی بود که توانیت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای این فیلم کسب کند.

در سال 1994، موفقیت هنکس با بازی در فیلم فارست گامپ به کارگردانی رابرت زمکیس تکرار شد، این فیلم در جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به دست آورد و هنکس نیز اسکار دومش را گرفت و اولین نفری در این پنجاه سال شد که این رکورد را می زند. همان سال هنکس اولین بار کارگردانی و فیلمنامه نویسی را با «آن کاری که می کنی!» تجربه کرد.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

در سال 1998 وی در فیلم زیبای«نجات سرباز رایان» نقش آفرینی کرد. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد شد. وی در اواخر سال 1999 با از سر گرفتن صداپیشگی وودی کابوی در انیمیشن «داستان اسباب بازی» بار دیگر در گیشه موفق شد تام در فیلم «دور افتاده» (2000) به کارگردانی زمکیس هم بازی کرد و گریم جالبی در این فیلم داشتو بار دیگر نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.در سال 2002، او از سوی موسسه فیلم آمریکا مفتخر به دریافت جایزه دستاورد یک عمر گشت و جوانترین بازیگر مردی شد که تابحال این افتخار را دریافت کرده است.

فیلمی که در سال 2006 هنکس در آن بازی کرد، فیلم «رمز داوینچی» بود که بر اساس رمان پرفروش دن براون و با بازی اودره توتو ساخته شده بود. سپس در سال 2009 وی در فیلم «فرشته ها و شیاطین» دنباله ای بر فیلم «داوینچی» بازی کرد.وی همچنین صداپیشگی مینی سریال تلویزیونی تحسین شده «اقیانوس آرام» (2010) و انیمیشن «داستان اسباب بازی 3» (2010) را هم انجام داد و سپس در فیلم هایی مانند «فوق العاده بلند و بیش از اندازه نزدیک» (2011) و «اطلس ابر» (2012) نیز ایفای نقش کرد.در سال 2013، به دنبال حضور افسانه ای اش در سطح سینما، این بازیگر توانا با نمایشنامه «مرد خوش شانس» اولین بار وارد برادوی شد. وی نامزدی جایزه تونی بهترین بازی توسط بازیگر مرد را به دست آورد، ولی به تریسی لتز باخت. همان سال روی پرده نقره ای با فیلم مهیج «کاپیتان فیلیپس» ظاهر شد و بعد در فیلم «نجات آقای بنکس» نقش والت دیزنی را بازی کرد، فیلمی زندگی نامه ای که نشان می داد چطور رئیس این استودیو پی. ال. تراورس، با بازی اما تامپسون، را مجاب کرد تا به او حق ساخت اثر سینمایی «مری پاپینز» را بدهد.

تام با اولین همسرش، سامانتا لوئیس (بازیگر و تهیه کننده) در کالج آشنا شده بود. آنها در سال 1978 ازدواج کرده و دو فرزند به نام های کالین و الیزابت داشتند قبل از آنکه در سال 1987 از هم جدا شوند. در سال 1988 وی با ریتا ویلسون ازدواج کرد که در فیلم «داوطلبان» با او همبازی بود. هنکس و ویلسون دو فرزند به نام های چستر و ترومن دارند. در سال ۲۰۲۰ مشخص شد تام هنکس و همسرش دیتا ویلسون به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده