خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فرهاد اصلانی، زندگی و کارنامه بازیگری

فرهاد اصلانی، زندگی و کارنامه بازیگری

فرهاد اصلانی، زندگی و کارنامه بازیگری

فرهاد اصلانی متولد هجدهم خرداد 1345 در شهر بیجار استان کردستان است. وی از بازیگران توانمند ایرانی است و در ایفای نقشهای مخلف بسیار موفق است. حضور این بازیگر چیره دست در هر فیلم و سریالی باعث بالا رفتن وزن و اعتبار آن اثر می شود. بازی ماندگارش در نقش ابن زیاد در سریال ماندگار مختارنامه از خاطر هنر دوستان فراموش نخواهد شد.وی اولین جایزه بین المللی خود را از جشنواره فیلم مسکو برای بازی در فیلم دختر رضا میر کریمی دریافت کرد.

تنوع نقشهای وی و اجرای موفق در آن به خوبی هنر بازیگری وی را نمایان می سازد. اصلانی در میانسالی در اوج پختگی همچنان می درخشد و رد پای هنر خود را در هر اثری به نمایش می گذارد. زمان و طول نقش برای او مهم نیست. اصلانی در هر اثری که باشد، بهترین کیفیت خود را به نمایش می گذارد.

او  در نقش کوتاه یزید در سریال امام علی(ع) بازی کرد و با بازی کوتاهش در فیلم روسری آبی وارد سینما شد.پس از پایان سریال امام علی علیه السلام ، در نمایش عشق آباد داوود میرباقری بازی کرد. در هجدمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم آسمان پرستاره برای اولین بار نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. وی برای بازی در فیلم خرس و زندگی خصوصی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 1390 شد.در جشنواره سی و دوم برای ایفای نقش کوتاهی در فیلم قصه های رخشان بنی اعتماد نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.در سال 1393 برای فیلم دوران عاشقی دوباره نامزد سیمرغ شد و سال بعد بازی خوبش در فیلم دختر او را در فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار داد. در ادامه نگاهی کوتاه به بعضی از بازیهای ماندگار او در تلویزیون خواهیم داشت.

راه بی پایان : او در این سریال همایون اسعدیان نقشی منفی دارد و نقش یک شرور را به نام اکبر بازی می کند. او در این سریال هم با موفقیت ایفای نقش می کند و تماشاگر به خوبی در این نقش او را باور می کند.

آشپزباشی : او در این سریال متوسط محمد رضا هنرمند هم توانایی خود را به رخ همگان می کشاند. وی در سریال نقش هومن را بازی می کند. ستاره این سریال بدون شک فرهاد اصلانی است که حتی در حضور بازیگران بزرگی مثل پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا خودنمایی می کند.

مختارنامه : به یاد ماندنی ترین نقش فرهاد اصلانی در سریال مختارنامه رقم می خورد.او توانست این نقش سخت و پیچیده تاریخی را به زیبایی هر چه تمام تر ایفا کند. وی به گفته خود در این سریال به یاد ماندنی دل و ایمانش را گذاشت. اصلانی در هنگام بازی در مختارنامه یک سال خانه نشین شده بود. او معتقد است کار تاریخی بازیگر را پیر می کند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

برخی آثار دیگر سینمایی او عبارتند از : سفر به چزابه-پاداش سکوت-یه حبه قند-پل چوبی-به خاطر پونه-من مادر هستم-کوچه ی بی نام-عصر یخبندان-زیر سقف دودی-مغزهای کوچک زنگ زده-متری شیش و نیم و ....


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده