ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» » آشنایی با مکانهای دیدنی ایران(3)

 » آشنایی با مکانهای دیدنی ایران(3)

  آشنایی با مکانهای دیدنی ایران(3)

1- آبشار لونک: این آبشار زیبا در سرسبزی‌های جنگلی گیلان و در جادۀ سیاهکل به‌سمت دیلمان قرار دارد. در واقع، سیاهکل در شمال آبشار با فاصله‌ای حدود ۲۱ کیلومتر و دیلمان در جنوب آن با فاصلۀ ۲۴ کیلومتر واقع شده اند؛ همچنین رشت در شمال غربی این آبشار است و در حدود ۶۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. بر روی نقشه، در سمت شرق لونک، هلودشت املش را می بینیم و رودخانه سفیدرود از ناحیۀ شمالی تا جنوب‌غربی این آبشار امتداد پیدا کرده است.

2- دریاچه شورمست سوادکوه: یکی دیگر از زیباترین دریاچه های ایران دریاچه شورمست سوادکوه استان مازندران است. دریاچۀ شورمست در ۸کیلومتری شهر پل‌سفید واقع شده است. این دریاچه زیبای شهرستان سوادکوه، در آغوش جنگلی انبوه از درختان توسکا قرار دارد و از پایتخت، دسترسی خوبی به آنجا هست. اگر از تهران راه بیفتید و در حدود ۲۰۰ کیلومتر برانید، بعد از تقریبا ۳ ساعت به این دریاچه می رسید. این دریاچه منظرۀ فوق‌العاده‌ زیبایی دارد و یکی از مناظر طبیعی دلچسب سوادکوه برای گردش و خوش‌گذرانی می باشد. در این دریاچۀ خوش‌منظره می‌توانید قایق‌سواری کنید و از طبیعت جنگلی لذت ببرید. همچنین اسب‌سواری و ماهیگیری از تفریحات شورمست محسوب می‌شود و حسابی شما را به شوق می آورد و سفر را برایتان لذت بخش می کند.

3-آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی: آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از یادگارهای باشکوه عصر صفوی و یکی از مکانهای دیدنی اردبیل می باشد که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. بر فراز بنای برجی‌شکل آرامگاه گنبد الله الله را می‌بینید که ازلحاظ ویژگی‌های هنری چشمگیر است.در لابه‌لای آجرکاری‌های نمای بیرونی بنا نام الله با کاشی‌های فیروزه‌ای به‌صورت تکرارشونده دیده می شود و به‌همین‌خاطر گنبد الله الله نام دارد. این آرامگاه بخش‌های مختلفی دارد که ازجمله‌ی آنها می‌توان به قندیل‌خانه، چینی‌خانه و چله‌خانه اشاره نمود.شاید برای شما جالب باشد که شاه اسماعیل اول (نخستین پادشاه سلسله‌ی صفوی) و همسرش (مادر شاه‌طهماسب) نیز در همین آرامگاه مدفون شده اند.






بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده